Oldal kiválasztása

Az édesítő szereket manapság sokan, akik diétáznak- vagy egyszerűen egészségesebben próbálnak táplálkozni- a megmentőjüknek tartják, mivel kalória mentesen, illetve sokkal kevesebb kalóriával, vagy kisebb inzulin válasszal érhetik el a kívánt édes ízérzetet.Azonban nem minden édesítőszer egyformán hasznos, ill. egészséges.Az is árnyalja a képet, hogy sokszor az édes íz érzete is az inzulin szint emelkedését okozza, még csak le sem kell nyelni.Ajánlott, egészséges édesítőszerek:

1. Xilitol (nyírfacukor, xilit): Édesebb a cukornál, cukor alkohol, 100g-ban 240 kcal van. Csekély hatása van az inzulin szintre. Előnyei, hogy kis mennyiségben nem okoz emésztési problémákat, nőknél csökkentheti a csontritkulás mértékét, segíthet a fogszuvasodás megelőzésében, arcüreg gyulladást.

2. Eritritol: kalóriamentes cukor alkohol, nincs hatása az inzulin szintre. Kevésbé édes mint az asztali cukor.

3. Sztívia: Egy növény, melyet japánban évtizedek óta használnak, mely javítja a vércukorszíntet és annak szabályozását is. 100g –ban 177 kcal található. Ennek egy részét a bélbaktériumok használják fel.

4. Maltitol, szorbitol és más cukor alkoholok. Enyhe vércukorszint emelkedést okoznak, nagyobb mennyiségben hashajtó – hatásúk lehet. Lassan emeli a vércukor szintet, GI értékük alacsony.

5. Szőlőcukor (dextrose): Kis mennyiségben segíthet, ha gyors szénhidrátra van szükséged. Ha gondjaid vannak az élesztővel, akkor kerüld! 100g –ban 358 kcal van.

6. Nyers méz: Antioxidánsokat, enzimeket és hasznos tápanyagokat tartalmaz, de ezek a főzés során elpusztulnak. Kis mennyiségben ajánlott a fogyasztása, és kizárólag szoba hőmérsékleten. 100g mézben 304 kcal van.

Hamarosan folytatom, ha tetszett, hasznosnak találtad, akkor oszd meg kérlek!